16 Ekim 2012 Salı

Disable Rehberi

Tekrar merhaba arkadaşlar. Bu rehberde DotAdaki değişik disable tipleri hakkında bilgi vereceğim. Bunun için önce disable'ın ne demek olduğunu bilmemiz gerekiyor. Disable, bir unit'in herhangi bir şekilde kapasitesini azaltmaktır. DotA'da 13 adet disable tipi bulunmaktadır ve bunların en yaygın kullanılanı Stun'dır. Şimdi bu türlerin neler olduğuna bakalım:


1) Aerial Shackles
2) Curse
3) Cyclone
4) Doom
5) Ensnare
6) Entangle
7) Ethereal Form
8) Hex
9) Silence
10) Sleep
11) Slow
12) Stun
13) Diğerleri


Şimdi de bu disable türlerinin her birini daha detaylı inceleyelim. Daha iyi anlamanız için her bir tür için DotAdan örnekler vereceğim. Her tür için maksimum 4 örnek yeterli olur sanırım. Verilen örneklerin disable dışında yan etkileri olabilir (damage gibi). Bunlara değinmeyeceğim.


Disable Türleri


1) Aerial Shackles

Aerial Shakles channelling'dir. Bunun anlamı kullanan kişi herhangi bir nedenle Aerial Shackles kullanmayı keserse, etkisi geçecektir. Aerial Shackles'in hedefi olan unit hiçbir şekilde hareket edemez, saldıramaz, active skill'lerini kullanamaz ve item kullanamaz. Passive skill'leri hala kullanılabilir. Aerial Shackles kullanıldığı sürece hedefini uçan (air) bir unit ise, bunu yer (ground) tipi bir unit yapar. Aerail Shackles'ın hedefi olan bir unit'e başka bir Aerial Shackles kullanılamaz.

Örnekler:

 Atropos - Fiend's Grip 
 Pudge - Dismember 
Rhasta - Shackles 
 Storm Spirit - Electric Vortex 

Not: Storm Spirit Electric Vortex kullandığında onun bulunduğu noktada görünmez bir unit yaratılır ve spell'i aslında o kullanır. Bu nedenle Storm hala hareket edebilir. O görünmez unit ise hareket edemez. Electric Vortex'in uyguladığı hareket ise kesinlikle Aerial Shackles ile ilgili değildir, kodlar yardımıyla yapılmaktadır.


2) Curse

Curse, hedefine ataklarında kaçırma şansı verir. Hedefi hala hareket edebilir, saldırabilir (saldırma girişiminde bulunabilir), spell ve item kullanabilir. DotA'da Curse, MKB (True Strike) yardımıyla engellenebilir.

Örnekler:

 Ezalor - Blinding Light 
 Pandaren Brewmaster - Drunken Haze 
 Tinker - Laser 
 Troll Warlord - Blind 


3) Cyclone

Cyclone'un hedefi olan unit hareket edemez, saldıramaz ve spell kullanamaz. Ayrıca Cyclone'un hedefi olan unit Cyclone süresinde Invulnerable olur.

Örnekler:

 Eul's Scepter - Cyclone
 Invoker - Tornado 
Storm - Cyclone


4) Doom

Doom, hedefinin active ve passive (*) bütün skill'lerini engeller. Item kullanılmasını da engeller. Hedefi hala hareket edebilir ve saldırabilir.

Örnekler:

 Doom Bringer - Doom 


5) Ensnare

Ensnare sadece hedefin MS'ini süresi boyunca 0'a eşitler. Hedef hala saldırabilir, spell kullanabilir. Leap, Blink, Timewalk gibi skill'ler kullanılabilir, fakat MS hala 0'dır.

Örnekler:

 Geomancer - Earthbind 
 Naga Siren - Ensnare 
 Pit Lord - Pit of Malice
  Spirit Bear - Entangle


6) Entangle

Entange'ın Ensnare'den tek farkı, hedefinin saldırmasını da engellemesidir. Hedef hala spell'leri kullanabilir.

Örnekler:

 Crystal Maiden - Frostbite 
 Rooftrellen - Overgrowth 


7) Ethereal Form

Ethereal unit'ler saldıramaz ve saldırılamazlar. Hızları düşer ve daha çok magic damage alırlar.

Örnekler:

 Oblivion - Decrepify 
 Ghost Scepter - Ghost Form
 Ethereal Blade - Ethereal Blast


8) Hex

Her ne kadar çok açık bir şekilde karşılaştırma yapamasak da, Hex büyük ihtimal ile en sağlam disable'dır. Hedefin base MS'i 100'e düşer (örneğin Boots of Speed'i varsa 150 olur). Hiçbir şekilde saldıramaz, spell kullanamaz. Passive skill'leri de (*) etkisiz hale getirilir. Hex kullanılan unit image veya summon ise derhal ölür. Aynı zamanda Hexli unitler exp de alamaz (İki hero Lion'u öldürmeye çalışıyor diyelim. Lion ölmeden önce bu unitlerden birini Hex yaptı ve öldü. Normalde 100 exp vereceğini düşünelim. Warcraft motoru bunu ikiye bölüyor ve iki unite de 50şer exp veriyor. Fakat herolardan biri Hexli olduğu için 50 expyi alamıyor. Yani bir unit hexli ve exp alamıyor diye bütün exp diğer heroya gitmiyor, yarısı kayboluyor.).

Aynı zamanda açılıp kapatılabilen ability'ler Hexliyken çalışmıyor. Witch Doctor Voodoo Restoration'ı açıkken Hexli olursa Hex bittikten sonra bile Voodoo Restoration animasyonu görünse de heal olmayacaktır. Sadece manası gidecektir Witch Doctor'un. Yani Voodoo Restoration'ı açıp kapaması gerekir. Aynı şey Leshrac'ın Pulse Nova'sı için de geçerlidir. Pudge Rot'u açıkken Hexli olursa, Hex olduğu sürece kendisi Rot damage'ını alacak fakat etrafındaki düşman unitler almayacaktır. Shukuchi açmış bir Nerubian Weaver ve Shapeshift kullanmış bir Lycan Hexlense de 522 hızla hareket etmeye devam ederler. Hex Lord of Avernus'un Aphotic Shield'ını kapamış gibi görünse de, aslında hala açıktır, sadece animasyonu kaybolmuştur.

Color Tinting sebebiyle Hex olan Nevermore siyah bir tavuk, Viper yeşil bir tavuk, Lion açık mavi bir tavuk, Lich mavi bir tavuk ve Atropos mor bir tavuk olacaktır.

Hex, Linken's Sphere tarafından engellenebilir ve Purge ile kaldırılabilir (hex olan unit purge kullanamaz).

Örnekler:

 Guinsoo - Hex
 Lion - Voodoo 
 Rhasta - Voodoo 


9) Silence

Silence bir unit'in active spell'lerini kullanmasını engeller. Hedefi olan unitler hala saldırabilir, hareket edebilir ve item'larını kullanabilirler.

Örnekler:

 Silencer - Last Word 
 Silencer - Global Silence 
 Krobelus - Silence 


10) Sleep

Sleep'in hedefi olan unitler hareket edemez, saldıramaz, item ve spell kullanamazlar. Sleep'li unit'lere saldırıldığında etkisi hemen geçer.

Örnekler:

 Atropos - Nightmare 
 Naga Siren - Song of the Siren 

Not: Song of the Siren'de sleep'in yanısıra Invulnerability ve Pause da verilmektedir. Invulnerability, o unit'lere saldırmanızı böylece onları uyandırmanızı engeller. Pause ise bunu garantiye almak içindir. Örneğin Song of the Siren kullanılmış birine Purge uyguladığınızda sadece Sleep kalkar. Pause ve Invulnerability hala durmaktadır.


11) Slow

Slow, hedef unit'in MS'ini ya da AS'ini düşürür. Hedef hala hareket edebilir (daha yavaş bir şekilde), saldırabilir (daha yavaş bir şekilde), spell ve item kullanabilir. DotA'da bir unit'in hızı en az 100 olabilir, bu değerden aşağı inemez.

Örnekler:

 Bristleback - Vicious Nasal Goo 
 Huskar - Life Break 
 Omni Knight - Degen Aura 
 Pandaren Brewmaster - Drunken Haze 


12) Stun

Stun bir unit'in hareket etmesini, saldırmasını, item ve spell kullanmasını engeller. Passive skill'ler hala açıktır.

Örnekler:

 Sniper - Assassinate 
 Lina - Light Strike Array 
 Necrolyte - Reaper's Scythe 
 Skeleton King - Hellfire Blast 


13) Diğerleri

Bunlar üstteki türlerin hiçbirine ait olmayan disable'lardır. Blizzard'ın Wc3'e koyduğu 'hard-coded' spell'lerin kodlar yardımıyla değiştirilmiş ve daha komplike hale getirilmiş versiyonlarıdır.

Örnekler:

 Axe - Berserker Call 
 Clockwerk Goblin - Power Cogs 
 Enigma - Black Hole 
 Furion - Sprout 
 Invoker - Deafening Blast 
 Kunnka - Torrent 
 Murloc Nightcrawler - Pounce 
 Obsidian Destroyer - Astral Imprisonment 
 Puck - Dream Coil 
 Thrall – Kinetic Field 
 Void - Chronosphere 


(*) Engellenen passive ability'ler sadece hard-coded olanlardır. Triggered passive'ler engellenmez (Axe - Counter Helix, Void - Backtrack, Spectre - Dispersion, Tiny - Craggy Exterrior, Murloc - Essence Shift gibi).


Son bir not: Bu spell'ler öyle görünseler de kesinlikle disable değildirler. Hiçbir şekilde hedefin hareketini, yapabileceklerini kısıtlamazlar. Örneğin Rupture atılmış biri (sonuçları ne olursa olsun) hala hareket edebilir. Fakat Ensnare atılmış biri hareket edemez.

 Atropos - Enfeeble 
 Bloodseeker - Rupture 
 Ezalor - Mana Leak  (slowu dışında - ilk atıldığı zaman)
 Kunnka - X Marks the Spot 


Son haritalarda bazı değişiklikler olmuştur. Kısa süre içinde ekleyeceğim.
Rehber alıntı: www.gamehonor.com BorisPeace

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder